a fire in åre!

Datum: 2009-02-27 Tid: 23:51:04
Usch vad läskigt! Jag och kaisa satt i vardagsrummet på övervåningen, när jag plötsligt började känna en röklukt. Först trodde jag inte att att det var något, att det var mamma eller pappa som lagade mat, men efter en stund luktade det jättemycket och jag frågade kaisa om hon också kände det. Det gjorde hon, och precis efter att jag frågat ringde på vår dörr. När vi kom ner var hela köket täckt av tjock brandrök, och jag sprang för att öppna dörren. Där stod våra grannar och berättade att de sprungit runt i hela huset för att reda ut vart lukten kom ifrån och så frågade de om det brann hos oss. När vi sa ja skrek hon till sin man att det brann och de sprang in med brandhanddukar och brandsläckare. När vi öppnade fönstret(de bad oss att göra det, vilket var väldigt dumt eftersom man ger elden syre då) så började det brinna på spisen, och de fick börja spruta med brandsläckaren. Det var jättesvårt att andas där inne så jag och kaisa fick springa ut till entrén. Där fick vi förklara för brandmännen och ambulansmännen vad som hade hänt och hur vi mådde eftersom vi kunde ha fått in för mycket rök i oss. Sen var hela åre där, väktare, brandmännen, ambulansmännen, poliser och fastighetsmäklare var där och kollade allt,. Alla hade samlats utanför vårt hus för att se vad det var som hade hänt. Men tillslut fick vi komma in i lägenheten, och vi gick direkt upp till soffan och la oss med täcke och kudde. Det tog ett tag innan vi slutade darra, men nu är allt okej igen.
Hoppas ni hade en bättre fredagskväll!

/emma

Kommentarer
Postat av: Sandra Söderberg

AAAAAAH vad läskigt :(

2009-02-28 @ 10:58:22
URL: http://hejhumor.blogg.se/
Postat av: Elin

gud vad läskigt!

2009-02-28 @ 12:39:53
URL: http://kollasuw.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Läskigt :S

2009-02-28 @ 15:53:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0